
تعمیر کار | سرویسکار | نصاب پکیج ایران رادیاتور در کرج و تهران
- 15/11/1397 07/12/1398
- دوشنبه 15 بهمن 1397
- 4363 نفر
پیدا کردن یک تعمیرکار پکیج ماهر از دغدغه های اکثر افراد است ، تعمیرکار پکیج کسی است که تمامی قطعات پکیج و کدهای خطای پکیج آن را بشناسد و ...
تعمیرکار پکیج
پیدا کردن یک تعمیرکار پکیج ماهر از دغدغه های اکثر افراد است ، تعمیرکار پکیج کسی است که تمامی قطعات پکیج و کدهای خطای پکیج آن را بشناسد و تسلط به تعمیر انواع پکیج های ایرانی و خارجی و نصب آن را داشته باشد. تعميركار پكيج باید بتواند از عهده عیب یابی پکیج ، لوله كشی آب سرد و گرم، باز و بسته كردن، تعمیر سوراخ رادیاتور ، تست عملكرد قطعات پكيج شوفاژ گازی ، تشخيص قوانين سطری عملكرد دستگاه ، نصب و راه اندازی، عيب يابی و تعمير و رسوب زدايی از دستگاه و كنترل كيفيت دودكش و اجرای مقررات مربوطه برآيد.
توانایی های تعمیرکار پکیج
• تشخيص عوامل موثر محيط كار
• اندازه گيری، علامت گذاری و خط كشی قطعات كار
• برشكاری قطعات كار تاسيساتی
• سوهانكاری قطعات كار
• سوراخكاری قطعات كار و ديوار
• بريدن انواع لوله های فولادی آب سرد و گرم
• حديده و قلاويز كاری قطعات
• جوشكاری گاز
• جوشكاری برق
• خواندن نقشه های پكيج و شبكه حرارت مركزی
• لوله كشی آب سرد و گرم و لوله های حرارت مركزی
• باز و بسته كردن، تست عملكرد قطعات پكيج شوفاژ گازی
• تشخيص قوانين نظری عملكرد دستگاه
• نصب و راه اندازی پكيج حرارت مركزی
• عيب يابی و تعمير پكيج شوفاژ گازی
• تشخيص سختی آب و رسوب گيری از پكيج حرارت مركزی
• تشخيص عملكرد دودكش ساختمان
• انطباق عمليات نصب، سرويس و تعمير پكيج حرارت مركزی با استانداردها
• اجرای مقررات و آيين نامه های شغلی
• اجرای استاندارد های تضمين كيفيت
• پيشگيری از حوادث و رعايت نكات ايمنی و حفاظتی و بهداشت كار
• موازی كردن پكيج های حرارت مركزی
• برقراری ارتباط با فرآيندهای ذيربط
• تهيه گزارش عمليات
1- به کدام تعمیرکار پکیج اعتماد کنیم؟
تعمیرکاران پکیج معمولاً به صورت سیار یا در تعمیرگاه مشغول به کار هستند. بعضی از خدمات مربوط به پکیج میبایست حتماً در محل نصب پکیج انجام شود. ضمن اینکه جابجایی پکیجها برای تعمیر معمولاً هزینه بر است. هر چند اگر خرابی دستگاه پکیج اساسی باشد به علت نیاز به تجهیزات خاص پکیج باید به نزد تعمیرکار پکیج ارسال شود. در هر صورت سعی کنید برای تعمیر پکیج، دستگاه خود را به تعمیرکاران مجاز تحویل دهید. تعمیرکاران مجاز پکیجهای دیواری از طرف نمایندگی معرفی شده و دوره آموزش مهارتهای سرویس و تعمیر پکیج را زیر نظر متخصصین گذراندهاند. در صورت تعمیر توسط تعمیرکار پکیج ، شرکت تولید کننده کلیه خدمات و گارانتیهای مربوط را ارائه خواهد داد. هنگام مراجعه به تعمیرکار پکیج حتماً کارت گارانتی دستگاه را به همراه داشته باشید.
2- تعرفه تعمیرات پکیج چگونه است؟
تعرفه تعمیرات پکیج توسط تعمیرکار پکیج هر ساله توسط صنف تعمیرکاران پکیج تعین شده و به کلیه تعمیرکاران اعلام میشود. این تعرفهها معمولاً هر سال مورد بازنگری قرار میگیرند. کلیه تعمیرکاران پکیج موظف هستند بر اساس تعرفه تعمیرات پکیج که توسط صنف اعلام میشود عمل کنند. شما میتوانید در صورت پرداخت اجرت تعمیرات پکیج بر خلاف تعرفه صنف به تعمیرکار پکیج ، به سازمان تعزیرات مراجعه کنید و شکایت خود را ثبت کنید. مطمئن باشید به در خواست شما رسیدگی خواهد شد.
3- هزینه تعمیر پکیج دیواری چقدر است؟
تعرفه تعمیرات پکیج توسط اتحادیه تعمیرکاران پکیج تنظیم و اجرا میشود و به تعمیرکار پکیج ابلاغ می شود. البته اگر نیاز به تعویض قطعهای باشد هزینه قطعه به هزینه تعمیرات اضافه میشود. معمولاً هزینه قطعات برندهای مختلف پکیج با هم متفاوت است. به عنوان مثال هزینه تعویض قطعه و تعمیرات پکیج مرکوری با هزینه تعمیرات پکیج تاچی متفاوت است. در مقایسه با هزینههای تعمیر موتورخانه، اجرت تعمیرات پکیج بسیار کمتر و مقرون به صرفه است. به همین علت استفاده از پکیج دیواری روز به روز مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد.
4- سرویس پکیج چندوقت یکبار باید انجام شود؟
اینکه سرویس پکیج شما چند وقت یکبار انجام شود به عوامل مختلفی بستگی دارد. هرچه کیفیت آب لوله کشی پایینتر باشد یعنی ناخالصیهای آب بیشتر باشد سرویس پکیج زودتر باید انجام گیرد و زودتر به تعمیرکار پکیج نیازمند خواهید شد. به علت رسوب ناخالصیها در لولههای داخلی دستگاه، لازم است که در صورت نیاز نسبت به سرویس پکیج دیواری اقدام شود.
. توجه داشته باشید که انجام سرویس منظم قبل از شروع فصل سرما، در کارکرد درست قطعات پکیج مؤثر است و باعث کاهش احتمال خرابی قطعات و نیاز به تعویض قطعات است.پس خدماتی که برای سرویس پکیج ارائه می شود روی تعرفه تعمیرات پکیج تاثیر گذار است .
چرا سرویس دورهای و منظم پکیج لازم است ؟
• وقتیکه پکیج برای مدتی استفاده نشود ( بهطورمعمول در فصل گرما ) ممکن است با روشن کردن آن در شروع فصل سرما مشکلی در کارکرد پکیج پیش بیاید. پس بهتر است قبل از شروع فصل سرما به سرویس پکیج بپردازید .
• با سرویس پکیج به صورت دوره ای ایمنی پکیج را افزایش دهید . سیستم گرمایشی پکیج بااینکه مزایا و ایمنی زیادی دارد، عدم سرویس منظم و دورهای ممکن است باعث ایجاد مشکلات ناگهانی شود؛ مانند نشت آب از یک شیر خراب و یا ممکن است به دلیل معیوب بودن قطعهای و عدم تعویض و سرویس بهموقع باعث صدمه به دیگر قطعات پکیج و بیشتر شدن خسارت و تحمیل هزینه بیشتری به شما شود. منتظر نباشید تا مشکلی پیش بیاید تا با یک تعمیرکار پکیج تماس بگیرید. بلکه باید از بروز مشکل جلوگیری کنید.
• همچنین وقتی سرویس پکیج بهطور منظم سرویس شود و بهطور بهینه کار کند، در کاهش هزینههای انرژی نیز مؤثر است؛ مانند هزینه گاز و برق.
5- هزینه سرویس پکیج بوتان چقدر است؟
هزینه سرویس کامل پکیج بوتان شامل شست و شوی کامل لولههای داخلی، بازرسی پمپ آب، جرقه زن، ترموستات و ترموکوبل باید توسط تعمیرکار پکیج تعیین گردد. طبق نظر تعمیرکار پکیج گاهی اوقات نیاز به بازرسی شوفاژها و هواگیری آن نیز می باشد. هزینه ایاب و ذهاب تعمیرکار پکیج و در صورت نیاز تعویض قطعه نیز به هزینههای سرویس اضافه میشود. جهت کاهش هزینهها پیشنهاد میشود در صورتی که کیفیت آب محل زندگی شما نسبتاً مناسب است و پکیج شما بدون مشکل کار میکند سرویس پکیج خود را توسط سرویس کار پکیج چند سال یکبار انجام دهید.
6- نصب پکیج چگونه صورت میگیرد؟
نصب پکیج حتماً باید توسط نمایندگیهای مجاز شرکتهای تولید کننده پکیجهای دیواری صورت گیرد. در صورت نصب کردن دستگاه توسط افراد متفرقه دستگاه از حالت گارانتی خارج شده و شرکت سازنده هیچگونه مسئولیتی در قبال پکیج دیواری و تعمیر پکیج نمیپذیرد. پس بهتر است قبل از اقدام به نصب پکیجها نسبت به مجاز بودن نصاب دستگاه اطمینان حاصل کنید. برای این کار می توانید از نصاب پکیج درخواست کنید کارت خود را به شما ارائه دهد.
7- کدام برند پکیج مناسبتر است؟
در حال حاضر پکیجهایی با برندهای مختلف در بازار موجود است. پکیج بوتان و پکیج ایران رادیاتور بیشتر از بقیه برندها مورد استقبال مشتریان قرار گرفتهاند و سهم عمدهای از این بازار را تصاحب کردهاند. به همین نسبت نمایندگیهای مجاز این دو برند در کل کشور حضور فعال دارند. پس در صورت خراب شدن پکیجهای بوتان و ایران رادیاتور، در خصوص پیداکردن تعمیرکار پکیج مشکلی نخواهید داشت. اما پیدا کردن تعمیرکار برای تعمیرات پکیج تاچی یا پکیج ایساتیس کار چندان راحتی نخواهد بود. خصوصاً اگر نیاز به تعویض قطعه باشد. با این وجود مشکل خاصی در خصوص نحوه عملکرد این پکیجها گزارش نشده است. اگر قصد خرید پکیج را دارید و بین این برندها تفاوت قیمت خاصی مشاهده نمیکنید بهتر است ریسک نکنید و پیش بینی خدمات پس از فروش و تعمیرات و سرویس پکیج خود را داشته باشید.
رایج ترین مشکلات پکیج دیواری از زبان یک تعمیرکار پکیج
نشتی آب از رادیاتور
• نشت آب از رادیاتور میتواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ که گاهی اوقات با تعویض واشر یا استفاده از نوار تفلن در محل اتصالات حل میشود؛ و یا در صورت خرابی شیر قطع و وصل، نیاز به تعویض شیر پیدا خواهد کرد.
________________________________________
وجود صدای زیاد در پکیج
• صدای رادیاتور ممکن است به علت وجود هوا در رادیاتور باشد و اگر رادیاتور شما هم دارای فن باشد، ممکن است مشکل از فن رادیاتور باشد. گاهی ممکن است صدا ناشی از افتادن چیزی بین پرههای فن باشد که باید چک شود .
________________________________________
گرم نشدن آب پکیج
• یکی از رایج ترین مشکلات پکیج ، گرم نشدن آب پکیج است که دلایل زیادی دارد بدین منظور تعمیرکار پکیج باید به بررسی و تعمیر دریچههای رادیاتور که ممکن است به خاطر رسوبات لولهها گرفته باشد بپردازد
• دومین عامل گرم نشدن آب پکیج و شوفاژ ها وجود هوا در رادیاتور هاست . هوای داخل رادیاتور مانع وارد شدن کامل آب گرم به داخل رادیاتور میشود. یکی از علائم معمول وجود هوا در رادیاتور، وقتی است که پایین رادیاتور گرم اما بالای رادیاتور سرد است.
________________________________________
خاموش شدن پکیج
• اگر به هر علتی آب در دستگاه نباشد و جریان نداشته باشد ، . دستگاه به سرعت خاموش میشود .
• ممکن است داخل تأسیسات هوا وجود داشته باشد و این باعث می شود که آب برای چند لحظه در پکیج دیواریوجود نداشته باشد که با نبود جریان آب در سیستم پکیج دیواری دستور خاموش شدن را میدهد.
• اگر در مسیر لوله کشی رادیاتور های شوفاژ ، گرفتگی وجود داشته باشد ، باعث می شود آب در لحظه قطع شود و به دستگاه نرسد . برای رفع این مشکل ابتدا صافیهای زیر پکیج دیواری را بازکرده فیلتر های آن را تمیز کنید
عوامل موثر بر قیمت سرویس و تعمیر پکیج
یکی از شایع ترین مشکلات تاسیساتی خانه ها و آپارتمان ها، از کارافتادن آبگرمکن ها و پکیج ها است. گاهی صرفا خاموش شدن شعله دلیل توقف کار است که اغلب می شود به راحتی و با دنبال کردن دستورالعمل کارخانه تولیدکننده، که بصورت برچسب بر روی بدنه آبگرمکن یا پکیج نصب شده است، دوباره آن را روشن کرد (توجه: در صورت خاموش بودن شعله و استشمام بوی گاز، فورا شیر اصلی گاز را ببیند و از یک متخصص کمک بگیرید). اگر خاموش شدن شمعک پیلوت زیاد اتفاق می افتد، حتما از یک نیروی متخصص بخواهید ترموکوبل آبگرمکن و پکیج را چک کند (ترموکوبل وسیله ای که به منظور ایمنی بیشتر در وسایل گازسوز مورد استفاده قرارمی گیرد. وظیفه این قطعه ضروری، قطع کامل گاز بلافاصله پس از خاموش شدن شمعک پیلوت است). بسیار دیده شده که ترموکوبل به مرور زمان و به دلیل گرفتگی و کثیف شدن، کارکرد خود را از دست می دهد و در مواقع اضطرار گاز را قطع نمی کند. بنابراین حتما نسبت به استشمام بوی گاز حساس و آگاه باشید.
بعضی از موارد پیش آمده مثل نشتی مخزن آبگرمکن و پکیج که قابل تعمیر نیست و یا اصلا هزینه تعمیر به صرفه نیست. در این صورت تعویض مخزن تنها راه چاره است.
برق یا گاز
برخی مدل های آبگرمکن ها و یا پکیج های مخزن دار از گاز برای گرم کردن آب داخل مخزن استفاده می کنند و مدل های دیگری هم با استفاده از المنت های الکتریکی. عملکرد مدل های گازسوز به اندازه مدل های مشابه الکتریکی بهینه نیست اما قیمت پایین تر گاز نسبت به برق باعث استقبال بیشتر بسیاری از افراد به مدل گازسوز می باشد. صرف نظر از این موضوع هزینه تعمیرات ترموستات یا المنت های گرم کننده تفاوت چندانی با هم ندارند و بیشتر هزینه اولیه خرید و نصب هر کدام از این مدل هاست که متفاوت است.
نحوه تعمیر پکیج ایران رادیاتور توسط تعمیرکاران ایران رادیاتور
زمانی که به هر دلیل، اختلالی در نحوه کارکرد پکیج دیواری شما بوجود آمده باشد، میتوانید با مرکز تخصصی تعمیرات پکیج ایران رادیاتور ما تماس گرفته تا در اولین فرصت مشکل شما رو حل کنیم. زمانی که سرویس کار پکیج ایران رادیاتور به محل شما اعزام شد اقدم به بررسی و چکاب کلی سیستم شما می کند. بعد از انجام یک بررسی کلی ضمن ارائه توضیحات درباره مشکل دستگاه شما، حدود هزینه تعمیراتی را به شما اعلام خواهد کرد تا بتوانید با بررسی و برآورد هزینه تصمیم بر تعمیر کردن پکیج خود بگیرید. با توجه به این مورد که تعمیرکاران پکیج دیواری ایران رادیاتور بهصورت کاملاً تخصصی اقدام به تعمیر و سرویس پکیج ایران رادیاتور میکنند، مطمئناً بهتر از هر تعمیرکار دیگری به نقاط ضعف و مشکلات احتمالی این دستگاه آشنایی دارند و در کمترین زمان ممکن به ایراد اصلی دستگاه پی برده و مشکل را حل خواهند کرد و تمام تلاش خود را می کنند که بدون تحمیل هزینه اضافی به تعمیر بخش های مشکل دار مانند تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور، تعمیر پمپ پکیج ایران رادیاتور و … بپردازند و در صورت نیاز به تعویض قطعه، از قطعات اصلی و شرکتی پکیج ایران رادیاتور استفاده کنند.
آیا شما هم به خدمات پس از فروش نمایندگی پکیج ایران رادیاتور نیاز دارید؟
نمایندگی پکیج ایران رادیاتور وظیفه دارد بهتمامی مشتریانی که پکیج دیواری خود را از نمایندگی های رسمی ایران رادیاتور در سراسر کشور خریداری کرده اند، به مدت مشخصی که در برگه گارانتی آنها قیدشده است خدمات رایگان یا اصطلاحاً خدمات پس از فروش ارائه دهند؛ پس اگر دستگاه شما دارای گارانتی شرکت ایران رادیاتور بوده و هنوز مدت زمان گارانتی آن به پایان نرسیده است و در استفاده از آن با مشکل مواجه شدهاید میتوانید با مراجعه به نمایندگی پکیج دیواری ایران رادیاتور یا تماس با شماره تلفن داخل دفترچه از این خدمات گارانتی پکیج دیواری خود بهرمند شوید.
اما در صورتی که مدت زمان گارانتی شما به پایان رسیده است، می توانید با مرکز تعمیرات پکیج دیواری ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت بهصورت کاملاً تخصصی به مشکل شما رسیدگی کنیم و بهترین و نزدیک ترین سرویس کار را برای تعمیرات پکیج ایران رادیاتور به محل شما اعزام نماییم.