نصب فن کوئل ,تعمیر فن کوئل ,تعمیر فن کوئل در کرج و تهران,هزینه تعمیر فن کوئل,هزینه نصب فن کوئل ,نصب فن کوئل در کرج و تهران

تعمیر فن کوئل | تعمیر فن کوئل در کرج و تهران | هزینه ی تعمیر فن کوئل | هزینه ی نصب فن کوئل در کرج و تهران |

  • دوشنبه 10 تیر 1398
  • 2628 نفر

بیتا سرویس با داشتن  چندین سال  سابقه در زمینه  تعمیر پمپ آب ، نصب پمپ آب ،نصب فن کوئل ،تعمیر فن کوئل ،نصب اسپلیت ، تعمیر اسپلیت ،نصب رادیاتور ، تعمیر رادیاتور ،نصب داکت اسپلیت ،تعمیر داکت اسپلیت ، پکیج ایران رادیاتور ، نمایندگی پکیج ایران رادیاتور و....فعالیت دارد .

جهت اطلاع از تعرفه نصب و سرویس سیستم های سرمایشی و گرمایشی بر روی عنوان زیر کلیک نمایید. نصب و سرویس سیستم های سرمایشی و گرمایشی در کرج و تهران

فن کوئل چیست؟

فن کویل (به انگلیسی: Fan coil) دستگاهی جهت سرمایش و گرمایش و بطور کلی تهویه مطبوع در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی می‌باشد.

مهم‌ترين و متعارف‌ترين سيستم تمام آبي، سيستم فن کويل است. فن کويل ترمينالي است که از يک فيلتر با راندمان کم، و يک يا چند فن سانتريفوژهمراه با کويل سرد و گرم تشکيل شده است. (برخي از فن کويل‌ها، درسيستم چهار لوله‌اي داراي يک کويل سرد و يک کويل گرم هستند.) هواي ورودي به فن کويل نخست ازروي فيلتر مي‌گذرد و سپس از قسمت فن و بعد از آن از قسمت کويل عبورمي‌کند و وارد اتاق مي‌شود. فن کويل‌ها براي جلوگيري از نشت آب تقطير شده درآن‌ها داراي تشتک و لوله تخليه هستند.
کويل گرمايش فن کويل مي‌تواند به وسيله آب گرم و يا بخار کارکند. در فن کويل بجاي کويل گرمايش مي‌توان از المان الکتريکي نيز استفاده کرد.
 

انواع فن کوئل

فن کویل‌های زمینی

 

فن کوئل زمینی

ظرفیت این فن کویل‌ها ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه بوده و هوا را به صورت بالا زن یا روبرو زن منتشر می‌سازند.

فن کویل‌های سقفی

 

فن کوئل سقفی

ظرفیت این فن کویل‌ها هم معمولاً بین ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه می‌باشد. این فن‌کویل‌ها به دوصورت کابینت دار و بدون کابینت می‌باشند.

فن‌کویل‌های کانالی

 

فن کوئل کانالی

در ظرفیت‌های ۶۰۰ الی ۲۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه ساخته می‌شوند و به سه طرح زیر می‌باشد:

۱-کانالی سقفی توکار

۲-کانالی سقفی روکار

۳-کانالی دیواری روکار ایستاده

فن کويل‌هاي ايستاده ستوني

 

فن کوئل ایستاده

اين فن کويل به صورت ايستاده استقرار مي‌يابد و غالبا فاصله بين کف تا سقف را مي‌پوشاند. داراي دريچه برگشت و دريچه رفت، فن سانتريفوژ، فيلتر هوا و کويل سرد و گرم است. غالبا رايزرهاي آب سرد و يا گرم از داخل کابينت فن کويل عبور مي‌کنند. کويل اين دستگاه مي‌تواند به صورت سري يا موازي به رايزر مزبور متصل شود.
 

اجزای اصلی واحدهای فن کویل عبارتند از:

فیلتر هوا و بادزن، واحدهای فن کویل میتوانند دارای مقاومت الکتریکی وکویلهای کرمایش با بخار آب یا آب گرم کننده نیز باشند. غالب گرمکنهای الکتریکی برای استفاده در فصل پاییز در نظر گرفته میشوند تا مشکل تبدیل وضعیت تابستانی-زمستانی در سیستمهای دو لولهای مرتفع گردد.

وجود یک فیلتر قابل تعویض یا قابل شستشو با بازده 35 در قبل از بادزن موجب میگردد تا از مسدود شدن و گرفتگی مسیر عبور هوا از رئی کویل توسط خاک یا الیاف موجود در هوای در حال گردش جلوگیری شود همچنین با استفاده از این فیلتر از موتور بادزن حفاظت خواهد شد و مقدار الایندههایی که توسط هوا جابجا میشوند در داخل فضای تهویه شده کاهش میابد.تشتک تخلیه تقطیرات واحدهای فن کویل دارای عایق هستند.

استفاده از عایقهایی با دهانه های دمپردار که برای اتصال به دریجه های تازه روی دیوارهای خارجی ساختمان طراحی شده اند اختیاری است.کاربرد این واحدها توصیه نمی شوند زیرا فشار باد موجب خواهد شد مقدار هوای تازه ورودی از کنترل خارج شود. بعلاوه وقتی این واحدها در اقلیم سرد استفاده میگردند باید احتیاط لازم برای جلوگیری از یخ زدن کویل صورت پذیرد.

کاربرد فن کوئل :

فن کوئل ها به دو صورت خانگی و صنعتی به کار برده می شوند.

هدف از به کار بردن فن کوئل خانگی ثابت نگه داشتن دمای مورد نظر درونی ساختمان علی رغم تغییرات دمای بیرونی می باشد.

از فن کوئل صنعتی جهت تصفیه هوای اتاق عمل بیمارستان ها، کارخانه های نساجی، مراکز اتمی، معادن، محیط های صنعتی و تهیه غذا استفاده می شود.

مزاياي سيستم تمام آبي فن کويل

فضاي کم‌تري را اشغال مي‌کند.

به منظور تهويه مطبوع ساختمان‌هاي موجود به راحتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اتاق مرکزي براي هواساز، همچنين فضاي زياد به منظور کانال کشي حذف مي‌شود.

دماي هر اتاق را مي‌توان به طور مستقل کنترل کرد.

آلودگي هر يک از اتاق‌ها به ساير اتاق‌ها سرايت نمي‌کند (در بعضي موارد اين امر بسيار حائز اهميت است.)

چون سيستم داراي کانال کشي رفت و برگشت نيست به هنگام حريق، کنترل آتش و دوده‌هاي حاصل ازآن راحت‌ترازسيستم‌هاي تمام هوايي است.

چون دراين سيستم به منظور گرمايش ازآب گرم با دماي پايين استفاده مي‌شود، مي‌توان همراه اين سيستم ازسيستم‌هاي بازيافت گرمايي و نيز گرمايش خورشيدي استفاده کرد.

معايب سيستم تمام آبي فن کويل

تعمير و نگهداري آن کاربراست و لازم است بخشي ازآن دراتاق انجام شود.

چنانچه رطوبت زدايي به توسط دستگاه هواساز مرکزي انجام نشود، در مناطقي که رطوبت بالا دارند کنترل رطوبت در آن خوب نيست.

به تشتک و لوله‌هايي به منظور تخليه آب تقطير شده نياز است.

فيلتراسيون هوا به سبب استفاده ازفيلترهاي راندمان کم، خوب نيست.

چنانچه ازدستگاه هواساز مرکزي به منظور تامين هواي تازه استفاده نشود، کنترل مقدارهواي تازه ورودي به اتاق‌ها براي حفظ کيفيت هوا مناسب نيست.

تقسیم بندی فن کوئل از لحاظ نوع سرمایش گرمایش

فن کویل‌ها در دو نوع دو لوله و چهار لوله هستند. فن کویل‌های دو لوله دارای یک لوله رفت و یک لوله برگشت هستند. فن کویل‌های چهار لوله، دارای دو لوله برای آمدن آب به کویل‌ها و دو لوله برای برگشت آب هستند. فن کویل‌های چهار لوله می‌توانند هم‌زمان آب سرد و گرم را وارد کویل‌های خود کنند. با این نوع فن کویل‌ها می‌توان بخشی از یک محیط را سرد و بخش دیگری را گرم کرد. در حالی که فن کویل‌های دو لوله در یک زمان تنها می‌توانند برای سرمایش یا گرمایش مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این به خاطر آنکه سیستم لوله کشی آب سرد و گرم در یک ساختمان متفاوت است، تنها برای گرمایش یا سرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نوع و محل نصب فن کوئل

فن کویلهای سقفی را میتوان به سیستم کانال کشی متصل و توسط آن چندین دریچه را تغذیه کرد.در مواردی که کنترل اختصاصی اتاقها ضرورت نداشته باشد و بتوان برگشت هوا را مشترک درنظر گرفت‌‌ ‌( مثلآخانه های اپارتمانی) میتوان از یک فن کویل برای تغذیه چندین اتاق استفاده نمود. در اینصورت برای تامین افت فشار بیشتر باید موتور بادزن بزرگتر انتخاب شود.هوای تازه ای که توسط هوارسان تامین میشود را در فن کویل سقفی میتوان به محفظه ورودی هوا به فن کویل و یا مستقیمآ به داخل اتاق تغذیه کرد.
اگر هوای تازه را مستقیمآ به داخل اتاق وارد می کنید باید ان را قبلآ تا درجه حرارت اتاق گرم کنید تا در صورت خاموش بودن فن کویل افراد احساس عدم اسایش نکنند انتخاب کویل بر مبنای درجه حرارت هوای مخلوط ورودی به کویل و درجه حرارت لازم در خروج از کویل انجام می شود به نحوی که نیازهای سرمایش و گرمایش اتاق را نیز پاسخگو باشد. فن کویلهای سقفی فضایی را درکف ساختمان اشغال نمی کنند و معمولآ ارزانتر هستند.
در ساختمانها یا نواحی ای که مقدار بار گرمایش زیاد است استفاده از مدلهای عمودی (زمینی)نتایج بهتری خواهد داشت. با نصب فن کویل در دیوارهای خارجی یا زیر پنجره ها مقدار گرمایش بیشتر خواهد بود.

برای نصب فن کوئل در کرج و تهران با ما تماس حاصل نمایید.

نحوه تعمیر فن کویل

تعمیر فن کویل و بررسی علت کار نکردن موتور دستگاه

در صورتی که موتور فن کویل به خوبی کار نمی‌کند و هوای منتشر شده از آن بسیار کم است، باید در اولین مرحله وضعیت برق و سیم کشی‌های دستگاه را بررسی کنید. در صورتی که برق شهری دارای نوسان است باید زمان دیگری از دستگاه استفاده کنید. همچنین در صورتی که بروز مشکل برای موتور فن کویل به قطع بودن سیم‌ها یا اتصالی آن‌ها مرتبط است، باید نسبت به برطرف کردن قطع شدگی‌ها و اتصالی‌های موجود در سیم کشی اقدام نمایید.

از دیگر مواردی که سبب بروز این مشکل می‌شوند می‌توان به داغ شدن بیش از حد ترموستات و بروز خطا در مدار کنترل کننده دستگاه اشاره کرد. در صورت بروز این مشکلات باید علت را شناسایی و اصلاح کنید و سپس دستگاه را مجدداً برای استفاده راه اندازی نمایید.

تعمیر فن کویل و کاهش جریان هوا یا عدم انتشار هوا توسط دستگاه

کاربران برای این فن کویل را برای استفاده انتخاب می‌کنند که بتوانند در مواقع لزوم از طریق آن هوای محیط را خنک یا گرم کنند. در صورتی که جریان هوای منتشر شده توسط دستگاه کند شده باشد و باد گرم یا سرد از درون فن کویل منتشر نشود، باید نسبت به تعمیر فن کویل و برطرف کردن این مشکل اقدام کنید تا بتوانید مجدداً هوای محیط را به نحوی که می‌خواهید به کمک این محصول تنظیم کنید.

کند شدن انتشار هوا می‌تواند به دلیل کثیف شدن بیش از حد فیلترهای دستگاه رخ داده باشد. در این حالت باید فیلترها را تمیز کنید یا در صورت نیاز آن‌ها را تعویض نمایید.

از دیگر مواردی که سبب کاهش جریان هوای فن کویل می‌شود می‌توان به چرخش نامناسب فن فن کویل اشاره کرد. هنگام تعمیر فن کویل برای برطرف کردن این مشکل باید وضعیت موتور دستگاه و فن فن کویل را بررسی کنید و مشکلات احتمالی را برطرف نمایید.

در صورتی که هوا سرعت کمی دارد این احتمال وجود دارد که یکی از خروجی‌های هوا فن کویل مسدود شده باشد. این موضوع را نیز باید هنگام بررسی مشکلات عدم انتشار مناسب هوا توسط دستگاه بررسی کنید.

فن کویل گرمایش لازم را تولید نمی‌کند.

در صورتی که فن کویل نمی‌تواند گرمایش لازم را تولید کند، باید نسبت به تعمیر فن کویل اقدام نمایید. این مشکل می‌تواند به دلیل غیرفعال شدن دیگ بخار دستگاه رخ داده باشد. همچنین در صورتی که آب گرم درون کویل ها وجود نداشته باشد، فن کویل قادر به تولید هوای گرم نخواهد شد.

معیوب بودن پمپ فن کویل و حبس شدن هوا درون دستگاه نیز از دیگر مواردی هستند که سبب عدم تولید گرمایش مناسب فن کویل می‌شوند.

هنگام تعمیر فن کویل، برای برطرف کردن این مشکلات باید ابتدا شیرها و لوله‌های دستگاه را بررسی کنید و در صورتی که لوله‌ها دارای گرفتگی هستند و دچار انسداد شده‌اند، این مشکل را برطرف نمایید.

پس از هواگیری لوله‌ها باید وضعیت پمپ دستگاه را بررسی کنید و در صورت نیاز پمپ را تعمیر یا تعویض کنید.

علت روشن نشدن فن کویل

سیستم تهویه مطبوع مرکزی، یک راه راحت و مقرون به صرفه برای خنک کردن کل خانه است. سیستم تهویه مطبوع  خنک کننده مرکزی را ارائه می دهد که می تواند یک روز گرم و ملایم را به نسیم خنک تبدیل کند. تنظیمات نامناسب، مشکلات با قطع کننده مدار و کولرهای خنک کننده یخ زده، بعضی از مسائل رایج هستند که احتمالا با طرفداران تهویه مطبوع تان تداخل دارند. مسائل مشترک شامل فیلترهای کثیف کویل ها، تنظیمات ترموستات نادرست و مشکلات برق می باشد. قبل از فراخوانی یک متخصص، چند مرحله عیب یابی و تعمیر و نگهداری را انجام دهید.

 مرحله اول

سیستم فن کویل خود را روشن کنید، ترموستات خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که در موقعیت “خنک” قرار دارد. اگر ترموستات شما کار نمی کند و یا اگر یک هشدار باتری کم در صفحه نمایش دستگاه خود را مشاهده می کنید، باتری های جدید را به قسمت باتری وارد کنید و در ادامه علت روشن نشدن فن کویل سقفی را برسی می نماییم.

مرحله دوم

دستگاه فضای باز خود را برای نشانه هایی از آب بررسی کنید. سیستم تحت واحد فن کویل و سطح خارجی سرد محوطه کویل داخلی را بررسی کنید. اگر سیستم شما یخ زده باشد، ترموستات خود را برای یک تا سه ساعت خاموش کنید . اگر باز هم با اینکار سیستم شما روشن نشود، با یک متخصص تعمیر فن کوئل  تماس بگیرید.

مرحله سوم

جعبه تعویض مدارهای برقی خانه خود را بازدید کنید. جعبه برقی معمولا در زیرزمین، اتاق زیر شیروانی یا آشپزخانه قرار دارد. مکان جعبه مدارهای برقی متفاوت است و بسته به خانه دارد. اگر مدار را خاموش کنید و سپس آن را روشن کنید ، باز هم سیستم فن کویل شما روشن نشد بهتر است ، با یک تکنسین واجد شرایط تماس بگیرید.

مرحله چهارم

اگر فن هنوز کار نمی کند، تنظیمات ترموستات خود را بررسی کنید. دما را تنظیم کنید. اگر تهویه مطبوع  شما هوا را خنک نمیکند، باید اطمینان حاصل کنید که ترموستات شما روی “خنک” تنظیم شده است. نقطه درجه حرارت ترموستات خود را پایین تر از دمای اتاق نمایش داده شده روی صفحه ترموستات خود قرار دهید. سوئیچ فن را روی “روشن”  قرار دهید. اگر جریان هوا محدود است، سوئیچ فن را به حالت “خودکار” تنظیم کنید. اگر ترموستات کار نمی کند، دکمه “Reset” را فشار دهید تا تنظیمات پیش فرض بازگردانی شود و در نهایت با مرحله بعدی علت روشن نشدن فن کویل زمینی با ما همراه شوید.

مرحله پنجم

محفظه فیلتر هوا را از محفظه خود جدا کنید. اگر فیلتر هوا کثیف است، خاک و آوار را از بین ببرید. اگر فیلتر هوا بسیار کثیف است، آن را در یک مایع شوینده و آب شستشو دهید. فیلتر را در آب تمیز کنید. اجازه دهید فیلتر خشک شود و سپس آن را به محفظه خود بازگردانید. اگر فیلتر شما فرسوده شده باشد، بهتر است یک جایگزین خریداری کنید.

مرحله ششم

به واحد تهویه مطبوع بروید و دو خط مس را که از بالای خازن خارج می شوند نگاه کنید. اگر خط مسی بزرگتر هنگام لمس آن گرم می شود، کندانسور می تواند مسدود شود یا شکسته شود.

مرحله هفتم

اشیاء مانند مبلمان، اسباب بازی ها و پرده ها را از داخل مجرای تهویه هوا در خانه خود، که در معرض تهویه قرار دارد را جا به جا کنید  تا جریان هوا کافی باشد.

تعمیر فن کوئل در کرج و تهران

بیتا سرویس با داشتن  چندین سال  سابقه در زمینه  تعمیر پمپ آب ، نصب پمپ آب ،نصب فن کوئل ،تعمیر فن کوئل ،نصب اسپلیت ، تعمیر اسپلیت ،نصب رادیاتور ، تعمیر رادیاتور ،نصب داکت اسپلیت ،تعمیر داکت اسپلیت ، نصب پکیج ، تعمیر پکیج ، پکیج ایران رادیاتور ، نمایندگی پکیج ایران رادیاتور و....فعالیت دارد .

رفع صدای فن کویل ها ناشی از خرابی بوش و یا بلبرینگ و در بعضی موارد خوردگی شافت موتور فن کویل می باشد . از این رو تعمیرات فوق تخصصی شرکت ما همراه با یکسال ضمانت می باشد.برای اطلاع از هزینه تعمیر فن کوئل با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.کارشناسان ما با حضور در محل پس از بازدید و بررسی دستگاه معیوب شما،تعداد قطعات معیوب ،علت خرابی ،هزینه ی خدمات و زمان انجام خدمات را به اطلاع شما می رساند.

موتور فن کویل

موتور فن کویل شامل دو نوع هستند 

الف)فن کویل های زمینی ب) فن کویل های سقفی

انتخاب موتور فن کویل مناسب

برای انتخاب الکتروموتور فن کویل مناسب برای فن کویل باید به موارد زیر توجه فرمایید
الف ) این که مارک فن کویل شما چیست؟
رایج ترین مارک های فن کویل عبارت اند از:
ساراول - سرما آفرین( کریر ) - ساران - تهویه - زاگرس - اکباتان
ب ) این که سایز فن کویل شما چیست؟

200(تک پروانه کوتاه- طول شفت 14)

300(تک پروانه بلند طول شفت 18 )

400( دو پروانه کوتاه - طول هر شفت 14)

600(دوپروانه بلند - طول هر شفت 18)

800(تک پروانه کوتاه+دو پروانه بلند )

باید در نظر داشته باشید که قطر هسته الکتروموتور شما چند سانتیمتر می باشد و قطرشفت الکتروموتور 11mm (شفت نازک ) - یا قطر شفت 12.7mm (شفت کلفت) می باشد

موتور فن کویل المو ایتالیایی

این نوع موتور فن کویل یکی از بهترین و قدیمی ترین موتور فن کویل موجود در ایران است که از سال 1350 از کشور ایتالیا وارد ایران شدند و بر روی فن کویل های شرکت ساراول نصب می شدند .این نوع موتور فن کویل دارای چهار سایز متفاوت از جمله تک شفت کوتاه . تک شفت بلند . دوشفت کوتاه و دو شفت بلند هستند . همچنین این نوع موتور فن کویل دارای سیم پیچ راه اندازی است که احتیاج به خازن ندارند. نوع ساختار مکانیکی این موتور فن کویل از نوع بوش برنجی و گرافیتی هستند که عملیات روغن کاری را به طور مداوم انجام می دهند .این نوع بوش ها روغن خود را از نمدهای موجود در اطراف تهیه می کنند و جنس نمدهای استفاده شده در این موتور فن کویل ها آنقدر خوب است که تا سالیان زیاد احتیاج به روغن کاری وجود ندارد.قدرت های موتور فن کویل المو ایتالیایی 1/20 و 1/25 کیلو وات است و دور تمامی این الکتروموتورها 1250 تا 1280 دور در دقیقه است . موتور فن کویل المو الیتالیایی دارای بدنه ای به قطر 11 سانت است و طول شفت این موتور فن کویل در مدل 600 آن هر شفت 22 سانت و مدل 400 آن هر شفت 14 سانت می باشند.

موتور فن کویل پایونیر تایلندی

این نوع موتور فن کویل یکی از موفق ترین واردات موتور فن کویل در دهه اخیر می باشد . با توجه به تست و تجربه تمامی تعمیرکاران بعد از موتورفن کویل ایتالیایی، این نوع موتور یکی از بهترین موتورهای فن کویل بازار می باشد .این  نوع موتور فن کویل دارای بلبرینگ می باشد و تنها مشکل آن کمبود سایز غیر متعارف بلبرینگ ها در ایران است. موتور فن کویل پایونیر تایلندی دارای سیم پیچ بسیار قوی و از نوع راه انداز با خازن می باشد.طول شافت آنها همانند موتورهای المو ایتالیایی می باشد. دارای جعبه های محافظ بسیار مناسب هستند و همانند موتور فن کویل المو ایتالیایی سیمبندی راه انداز استاندارد دارند .اندازه قطر بدنه برای نصب بر روی پایه 11 سانت است .

موتور فن کویل الکتروژن 

موتور فن کویل الکتروژن یکی از موفق ترین تولیدات داخلی در بهترین زمان ممکن و بعد از ایجاد تحریم های کشور ایران بود . این موتور فن کویل الکتروژن که در حال حاضر مورد استفاده بسیاری از شرکت های تولیدی فن کویل می باشد بر گرفته از موتور های فن کویل ایتالیایی است. این موتور فن کویل الکتروژن دارای ساختار مکانیکی کارکرد هم با بوش است و از بلبرینگ هم استفاده می کند. یکی از محاسن موتور فن کویل الکتروژن که از تکنولوژی ایتالیایی برداشته شده است وجود دورهای بسیار متنوع است . این موتورها دارای هفت دور متنوع از 580 دور در دقیقه تا 110 دور هستند . موتور فن کویل الکتروژن دارای کارکردی بسیار آرام و دارای خازن می باشند. قدرت های موتور فن کویل الکتروژن از 1/16 اسب تا 1/30 اسب بخار است.

تعمیر فن کویل های ساراول

در چندین سال اخیر یکی از بهترین فن کویل های موجود در بازار بود یکی از دلایل خوب بودن این فن کویل ها داشتن موتورهای ایتالیایی بود که از لحاظ دور موتور و صدای موتور کارکردی بسیار عالی داشت .همچنین این فن کویل ها به دلیل محاسبات مهندسی در ساختار چیدمان بدنه فن کویل در عین داشتن کارایی بالا دارای چیدمان ساده ای بود که قابلیت دسترسی و تعمیر و سرویس این فن کویل را بسیار اسان میکرد.این فن کویل همچنین دارای لوازم یدکی بسیار فراوان در بازار با قیمت بسیار مناسب بود به همین دلیل فروش بسیار بالایی پیدا کرده بود و یکی از پر فروش ترین فن کویل های موجود در بازار بود. در حال حاظر با وجود جلوگیری از ورود موتورهای ایتالیایی به کشور ایران عملا وجودموتورفن کویل ایتالیایی بر روی فن کویل ها، به موضوعی باورنکردنی تبدیل شده است و اغلب الکتروموتورهای کم کیفیت چینی استفاده می شوند که به هیچ عنوان ضمانت و خدمات پس از فروش ندارند.البته الکتروموتورهای تایلندی دارای کیفیت بالاتری نسبت به چینی ها هستند . از مشخصات فن کویل های ساراوا میتوان به پروانه های این فن کویل اشاره کرد که مدل 400 فن کویل دارای پروانه هایی به اندازه 17/5*14/5 هستند و همچنین طول شافت موتور این فن کویل ها هر شافت 14 سانتی متر است .مدل 600 این فن کویل ها دارای پروانه هایی به سایز 22/5*14/5 هستند و طول هر شافت این فن کویل ها 22 سانتی متر است.سایز های 200 این فن کویل ها دارای موتور تک شافت به طول شافت 14 سانتی متر است و دارای جهت چپ گرد هستند.

تعمیر فن کویل های کریر (سرما آفرین) :

این فن کویل ها بعد از فن کویل های ساراول جایگاه دوم را در کیفیت و سادگی و راندمان بالا داشتند. فن کویل های کریر قدیم، ساخت آمریکا بود که هم رقیب شرکت ساراول بودند.وجود دینام های متفاوت و البته امریکایی در فن کویل های کریر باعث شد کمی ثبات خود را در بازار از دست بدهد .مشکل بعضی از موتورهای این فن کویل این بود که شافت موتورهایش کوچک بود و عملا امکان تعمیر تخصصی این فن کویل ها در ایران وجود نداشت و در حالی که سیم پیچ این موتورها سالیان سال بدون مشکل کار میکرد خرابی ناشی از بوش و شافت این موتورها و غیر قابل تعمیر بودنشان در ایران (البته تعمیر تخصصی) باعث این میشد که غیر قابل استفاده شوند و جای خود را به موتورهای دیگر دهند.از لحاظ سرویس فن کویل و یا تعمیر فن کویل جایگاه دوم را دارند .کمی پیچیده تر از فن کویل های ساراول هستند ولی باز هم مشکل خاصی هنگام سرویس فن کویل برای سرویسکاران به وجود نخواهند اورد.یکی دیگر از ضعف های فن کویل کریر کمبود لوازم یدکی است . قطعات این فن کویل مانند پروانه ها و قاب و کویل ها بسیار کمیاب و در صورت وجود قیمت بالایی دارند.اندازه ی پروانه فن کویل 400 کریر 16/5*14/5 و برای سایز 600 فن کویل کریر 20*14/5 می باشد.یکی از تفاوت های بارز این فن کویل ها نسبت به فن کویل های ساراول در سایز 200 ان است که دارای موتورهای تک شافت بلند تری نسبت به موتورفن کویل ساراول است و همچنین جهت این موتورها برعکس ساراول راستگرد هستند.

تعمیر فن کویل های تهویه :

این فن کویل ها دارای بدنه   کائوچوهستند که محل خروج هوا قابل تنظیم می باشد این فن کویل ها دارای کاور محافظ پروانه ها به صورت پلاستیکی دو تیکه هستند.یکی از اساسی ترین مشکلات این فن کویل ها شکستگی این کاورها است که باعث ایجاد صدا در فن کویل می شود اما به دلیل ضاهر نسبتا خوبی که دارند مورد استفاده قرار میگیرند.الکتروموتورهای این فن کویل ها sisme خازن دار می باشد که در بیشتر مواقع سرویس فن کویل این خازن ها تعویض میگردد تا قدرت الکتروموتورها تجدید شود.یکی از مزایای این موتورها داشتن ترمینالی بر روی بدنه است که می شود رنج دور الکتروموتور را با استفاده از این ترمینال کم و زیاد کرد. این فن کویل ها اغلب دارای پروانه های پلاستیکی سبکی هستند که به مراتب از پروانه های آلومینیومی بهتر هستند..این فن کویل ها از نظر سرویس و یا تعمیر در جایگاه سوم قرار دارند.یکی از مورد هایی که باید به آن اشاره کرد این است که این موتور فن کویل سایز 400 ندارند و در دو مدل 600 و 300 هستند .مدل 300 آن یکطرفه می باشد که جهت چبگرد است. سایز پروانه های ان 20*14/5 برای سایز 600و پروانه های 17/5*13/5 برای سایز 400 است.

تعمیر سرویس فن کویل اتمسفر :

یکی از قدیمی ترین فن کویل های موجود فن کویل های اتمسفر می باشد. سرویس این فن کویل ها نسبتا سخت تر از فن کویل های ذکر شده در بالا است . برای سرویس این فن کویل ها نیاز به فرد متخصص داریم که در ادامه دلایل ان ذکر می شود. اولین مرحله سرویس فن کویل های اتمسفر تمیز کردن فیلتر آن است .این فن کویل ها اغلب دو فیلتر دارند (مانند فن کویل های زاگرس) یکی از فیلتر ها زیر سینی فن کویل، موقع ورود هوا به پروانه ها نصب است تا از ورود گرد و خاک به فن کویل جلوگیری کند و دیگری در مسیر راه خروج هوا از فن کویل قرار دارد . وجود دو عدد فیلتر برای یک فن کویل مناسب می باشد ولی باید به این موضوع اشاره کرد که زمانی که هردوی فیلتر ها دچار گرفتگی خاک شوند فشار خیلی زیادی به موتورهای این فن کویل ها می آورند و در نتیجه باعث بروز خرابی موتور و همچنین پروانه ها خواهد شد. یکی از مشکلات فن کویل های اتمسفر وجود پیچ های نگه دارنده سینی موتور فن کویل است .این پیچ ها انقدر به کویل ها نزدیک هستند که اگر سرویسکار و متخصص از آن اطلاع نداشته باشد با اشتباه بستن پیچ ها باعث سوراخ شدن کویل می شود.موضوع بعدی که باید به آن اشاره نمود پایه های موتور فن کویل می باشد .پایه های موتور فن کویل اتمسفر و زاگرس بزرگتر از دیگر فن کویل ها می باشد لذا زمانی که برای تعویض الکتروموتورها موتور جدیدی میخواهیم نصب کنیم دچار مشکل می شویم و باید به افراد متخصص رجوع کنیم. در سرویس و تعمیر فن کویل باید به این موضوع دقت داشت که پروانه های این فن کویل ها اغلب با مشکل و سختی باز می شوند لذا افراد ناشی بدون در نظر گرفتن جنس آلومینیومی بودن پروانه و با فشار بر روی پروانه ها باعث لنگ شدن پروانه ها می شوند که در لحظه راه اندازی فن کویل این موضوع زیاد به چشم نمیاید ولی در مودت کمتر از یکسال الکتروموتورهای فن کویل در اثر لنگی پروانه ها دچار مشکل شده و شافت و بوش الکتروموتورها خراب می شوند و باعث برجا گذاشتن هزینه سنگینی میشوند.
هواگیری و اسید شویی فن کویل : بعضی وقت ها مشکل فن کویل ها نداشتن سرما و گرمای مورد نظر است , در تعمیر فن کویل باید در نظر داشت که علاوه بر گرفتگی لوله های کویل فن کویل یکی از دلایل عدم سرما و یا گرمای فن کویل ممکن است به خاطر وجود هوا در داخل کویل های فن کویل باشد که خیلی از عزیزان احساس می کنند که کویل های فن کویل احتیاج به اسید شویی دارد که در بعضی مواقع این نظریه اشتباه می باشد و شما با یک هواگیری ساده می توانید هوای داخل کویل را تخلیه کرده و باعث جریان سیال در آن شوید. نکته دیگر که قابل توجه است این است که برای تعمیر فن کویل باید در نظر داشته باشید که اسید شویی کویل یک کار بسیار حساس می باشد و زمانی که فردی به دلیل نا آگاهی از اسید غلیظ استفاده کند با این کار هم گرفتگی لوله برطرف می شود ولی محفظه هایی که به وسیله رسوب گرفته شده اند و مانع نشتی کویل شده باز می شوند و کویل شما به تدریج شروع به آب دادن میکند و عملا کویل و لوله های مسی شما خورده می شود . برای برطرف کردن گرفتگی کویل ابتدا به وسیله فشار بالای آب امتحان می کنیم تا در صورتی که فشار آب بتواند گرفتگی کویل ها را باز کند دیگر از اسید استفاده نکنیم.در صورتی که با فشار آب، گرفتگی لوله ها باز نشد طی یک مرحله با اسید خیلی ضعیف امتحان می شود تا حداقل آسیبی به کویل های فن کویل نزند. 

تعمیر موتور فن کویل :

یکی از اساسی ترین اقدامات جهت تعمیر فن کویل تعمیر موتور فن کویل می باشد .هما نطور که در قسمت بالا انواع فن کویل ها شرح داده شد موتورهای فن کویل هم دارای انواع متنوعی هستند . موتورهای فن کویل ایتالیایی و امریکایی و تایلندی هندی و چینی . برای تعمیر فن کویل و موتور فن کویل اولین موضوع مورد نظر مارک موتور فن کویل می باشد . مورد بعدی تعمیر الکتروموتورهای آمریکایی است این الکتروموتورها که غالبا برای حدود 30 سال پیش هستند و شافت انها نازک است ما به مشتریان پیشنهاد میکنیم که هزینه ای جهت تعمیر پرداخت نکنند و موتور فن کویل خود را تعویض کنند . تعویض این موتورها برای شما عزیزان مقرون به صرفه تر خواهد بود.تعمیر فن کویل در ظاهر یکی از کارهای آسان است ولی در عمق این موضوع کارهای بسیار تخصصی وجود دارد که هر فردی قادر به انجام انها نمی باشد و تعمیر فن کویل در صورت نا آشنا بودن حتی ضرر های مالی زیادی برای مشتریان بعد از مدت چند ماه در پی خواهد داشت و به دلیل این موضوع ما توصیه می کنیم که تعمیر فن کویل های خود را به دست ما بسپارید تا از خیالی اسوده جهت هزینه ای که پرداخت می کنید بهره ببرید .تعمیر فن کویل غالبا تا 70 درصد بازدهی فن کویل ها را بیشتر میکند و همچنین تعمیر فن کویل ها مصرف انرژی را تا 50 درصد کاهش می دهد پس همین الان جهت تعمیر و سرویس فن کویل های خود اقدام کنید. 

تعمیر فن کویل :

تعمیر فن کوئل

برای تعمیر فن کویل آگاهی از این موضوع که موتورهای فن کویل ها دارای دو نوع شفت هستند بسیار مهم می باشد . تعمیرکاران فن کویل باید در نظر داشته باشند که بعضی از موتورهای فن کویل که نیاز به تعمیر دارد دارای شافت نازک هستند و بعضی دیگر دارای شافت کلفت .در این بین بعضی از موتورهای فن کویل نیز، مابین این دو هستند که به موتورهای ژاپنی معروفند.همانطور که گفته شد تعمیر فن کویل شاید به ظاهر کار آسانی نباشد ولی در عمق کار، موضوعاتی پیچیده و اساسی پیش می آید که افرادی که دارای دانش مناسب نیستند نمیتوانند باعث رفع این مشکلات شوند پس با دقت بالا نسبت به انتخاب تعمیرکار فن کویل خود اقدام کنید .

تعمیر فن کویل با موتورهای خازن دار :

برای تعمیر این فن کویل ها که دارای موتور با راه انداز خازن می باشند اغلب افراد با توجه به اینکه موتورهای فن کویل دارای خازن می باشند و خازن ها در طول کارکرد خود ممکن است ضعیف شده و کارایی خود را از دست بدهند دست به تعویض الکتروموتور زده اند و هزینه های بسیار زیادی را بر دوش خود انداخته اند در صورتی که می شد با تعویض خازن موتور , فن کویل را راه اندازی کنند و به جای هزینه های زیاد موتور و تعویض موتور با نهایتا 5 هزار تومان موتورهای فن کویل را راه اندازی کنند

 تعمیر فن کویل با بالانس کردن پروانه ها :

کاهش میزان لنگی پروانه ها در یک فن کویل منجر به افزایش طول عمر و کارکرد بهتر موتور و فن کویل می گردد .یکی از مهترین عوامل ارتعاش در موتور و فن کویل بالانس نبودن پروانه ها می باشد. اگر وزن پروانه به طور کاملا یکنواخت در اطراف محور موتور توزیع نشده باشد به هنگام چرخش پروانه , نیروی گریز از مرکز متناسب با توان موتور در سمتی که پروانه سنگین تر است به وجود می آید .ماحصل این نیروی گریز از مرکز خوردگی بوش و شفت موتور خواهد بود.از مهمترین دلایل ایجاد لنگی بر روی پروانه ها عبارت اند از : ایجاد گردوخاک زیاد , وجود حشرات بین پروانه ها , نصب غیر اصولی پروانه ها بر روی الکتروموتور و ... 

ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻫﺎﻱ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻤﻴﺰ ﻛﺎﺭﻱ ﻓﻦ ﻛﻮﻳﻞ ﻫﺸﺪﺍﺭ :

ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺳﺮﻭﻳﺲ ﻛﺮﺩﻥ ﻭ ﻳﺎ ﺗﻤﻴﺰ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﻓﻦ ﻛﻮﻳﻞ، ﺩﻭ ﺷﺎﺧﻪ ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻲ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻨﺒﻊ ﺗﻐﺬﻳﻪ ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﺴﺘﻪ ﺟﺪﺍ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ .
ﻫﺮﮔﺰ ﺑﺮ ﺭﻭﻱ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺁﺏ ﻧﺮﻳﺰﻳﺪ ﺩﺭ ﻏﻴﺮ ﺍﻳﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺧﺴﺎﺭﺕ ﺑﻪ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻲ ﻳﺎ ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻲ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺟﻬﺖ ﺗﻤﻴﺰ ﻛﺮﺩﻥ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ، ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﻳﺮ ﻣﻄﻠﻘﺎ”: ﻣﻤﻨﻮﻉ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ.
گازوییل ، بنزین و  ﺗﻴﻨﺮ ﻭ ﻣﻮﺍﺩ ﭼﺮﺑﻲ ﺯﺩﺍ :ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺍﺩ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﺭﻓﺘﻦ ﺭﻧﮓ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ
آب گرمتر از ۴۰c باعث تغییر رنگ یا تاب برداشتن قطعات دستگاه می گردد.
ﻧﺤﻮﻩ ﺗﻤﻴﺰ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﺑﻴﺮﻭﻧﻲ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺗﻤﻴﺰ ﻛﺎﺭﻱ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﺑﻴﺮﻭﻧﻲ
هنگام تمیز کاری قطعات بیرونی ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﻳﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ.

ﺑﺎ ﻳﻚ ﭘﺎﺭﭼﻪ ﻧﺮﻡ، ﮔﺮﺩ ﻭ ﺧﺎﻛﻬﺎ ﺭﺍ ﺗﻤﻴﺰ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ
ﻟﻜﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻳﻚ ﻣﺎﺩﻩ ﺷﺴﺘﺸﻮﻱ ﺧﻨﺜﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﺏ ﺭﻗﻴﻖ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﭘﺎﻙ ﻛﻨﻴﺪ
ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﻗﺖ ﺧﺸﻚ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ

ﻧﺤﻮﻩ ﺗﻤﻴﺰ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﻓﻴﻠﺘﺮ ﻫﻮﺍ فن کویل

ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺭﻭﺵ ﺯﻳﺮ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﻓﻴﻠﺘﺮ ﻫﻮﺍ ﺭﺍ ﺗﻤﻴﺰ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ
ﻓﻴﻠﺘﺮ ﺭﺍ ﺟﺪﺍ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ، ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻳﻚ ﭘﻴﭻ ﮔﻮﺷﺘﻲ ﺗﺨﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻴﺪ
ﻓﻴﻠﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺟﺎﺭﻭﺑﺮﻗﻲ ﺗﻤﻴﺰ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ ﻳﺎ ﺑﺎ ﺁﺏ ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ .ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩﻫﻴﺪ ﻛﻪ ﻓﻴﻠﺘﺮ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺣﺮﺍﺭﺗﻲ ﻛﺎﻣﻼ ﺧﺸﻚ ﺷﻮﺩ .
ﻓﻴﻠﺘﺮ ﺭﺍ ﻣﺠﺪﺩﺍ ﺩﺭ ﺟﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﻴﺪ ﻭ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺷﻮﻳﺪ ﻛﻪ ﺩﻗﻴﻘﺎ ﺩﺭ ﻣﺤﻔﻈﻪ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ
ﺗﻮﺟﻪ :ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ ﻛﻪ ﻓﻴﻠﺘﺮ ﺭﺍ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻓﺼﻞ ﺯﻣﺴﺘﺎﻥ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ

آموزش هواگیری فن کویل

به دلیل هوا گرفتن کویل داخل فن کویل ها، در ساخت کلیه فن کویل ها منفذی جهت خروج هوا در نظر گرفته میشود که برخی از تولیدکنندگان این منفذ را با پیچ مسدود كرده و برخی دیگر از شیر دستی برای این منظور استفاده مینمایند.

مزایای شیر هواگیری دستی: 

سهولت انجام هواگیری(عدم نیاز به نیروی متخصص)
به موجب استفاده از شیردستی بدون نیاز به استفاده از ابزار آلاتی مانند پیچ گوشتی میتوان عمل هواگیری را به راحتی انجام داد ضمن اینکه به دلیل استفاده از شیر، مسیر خروج هوا و آب را میتوان با شلنگ تعبیه شده جهت داد كه در صورت خروج آب مستقیم در سینی درین تخلیه شده و روی سقف نریزد .
عدم نیاز به فضای بیشتر برای سرویس که به موجب آن ابعاد دریچه نصب شده روی سقف و زیر دستگاه کوچکتر خواهد شد.

جهت اطلاع از تعرفه نصب و سرویس سیستم های سرمایشی و گرمایشی بر روی عنوان زیر کلیک نمایید. نصب و سرویس سیستم های سرمایشی و گرمایشی در کرج و تهران
سرویس موتورخانه,عیب یابی موتور خانه,موتورخانه, چیلر در موتورخانه, دیگ ها در موتورخانه,سرویس و عیب یابی موتور خانه در کرج و تهران

سرویس موتورخانه و تعمیر موتورخانه در تهران و کرج

تعمیر موتورخانه و نگه داری موتورخانه یکی از مهمترین مواردی است که باعث میشود شما یک زمستان سرد را به راحتی پشت سر بگذارید.برای سرویس موتورخانه و تعمیر آن باید از افراد ماهر و باتجربه در زمینه تعمیر و عیب یابی موتورخانه کمک بگیرید.کارشناسان فنی ما در بیتا سرویس میتوانند با در اختیار گذاشتن تجارب خود در این زمینه شما را یاری کنند.
مشعل ,مشعل گازسوز,مشعل‌های دوگانه‌سوز,مشعل جت فشاری,مشعل‌های Air/Steam-Atomized,مشعل‌های Rotary Cup,مشعل‌های Low pressure atomizing,تعمیر و عیب یابی مشعل موتورخانه,مشعل های خانگی وصنعتی,مشعل با فشار كم,مشعل با سوخت مايع سنگين,مشعل گازي,مشعل سه گانه سوز,مشعل های دو سوخته گاز و مایع,تعمیر و راه اندازی مشعل شوفاژ در کرج و تهران

تعمیر مشعل موتورخانه | نصب مشعل شوفاژ در کرج و تهران | عیب یابی مشعل شوفاژ

مشعل دستگاهی است که با ترکیب مقدار معینی هوا و سوخت (به این عمل احتراق گفته می‌شود) در یک فضای ایمن، انرژی سوخت را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند که در اثر این احتراق مقداری گاز نیز تولید شده که از راه دود کش خارج می‌شود.برای نصب و تعمیر مشعل موتورخانه با ما تماس بگیرید.
 روش نصب رادیاتور,مزایای رادیاتور,خرید رادیاتور,ویژگی رادیاتور,نصب حوله خشک کن,انواع رادیاتور شوفاژ,نحوه اتصال رادیاتور,نصب شوفاژ,پره رادیاتور,قیمت نصب شوفاژ,محل نصب رادیاتور شوفاژ,نصب رادیاتور شوفاژ در کرج و تهران

نصب رادیاتور شوفاژ در تهران و کرج | جامع ترین آموزش نصب رادیاتور شوفاژ به همراه معرفی نصاب رادیاتور

رادیاتورهای شوفاژ یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات گرمایشی در ساختمان های عمومی و منازل می باشند.نصب رادیاتور شوفاژ معمولا پس از پایان عملیات ساختمانی و همراه با نصب شیرالات صورت میپذیرد.بیتا سرویس فعال در زمینه نصب انواع رادیاتور با دارا بودن بهترین نصاب رادیاتور در تهران و کرج.با ما تماس بگیرید.
پکیج,مزایای پکیج,رسوب گیر پکیج,انواع پکیج,پکیج زمینی,پکیج دیواری,نصب پکیج ,تعمیر پکیج,تعمیر پکیج در تهران,تعمیر پکیج در کرج,تعمیر پکیج در کرج و تهران

سرویس و تعمیر پکیج | هزینه تعمیر پکیج در تهران و کرج

پکیج دیواری ، یکی از کم مصرف ترین و به صرفه ترین سیستم گرمایشی دنیاست اما پس از گذشت چند سال ممکن است که فرسوده شوند و نیاز به تعمیر پکیج داشته باشند. تعمیر پکیج یکی از خدمات اصلی بیتا سرویس است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.