X
09121074065 همراه
تعمیر دیگ موتورخانه

تعمیر دیگ موتورخانه به عنوان یکی از مهم ترین موضوعاتی می باشد، که باید در صورت ایجاد مشکل و خرابی انجام شود. اگر نسبت به تعمیر به موقع دیگ اقدام نکنید، تولید آب گرم بهداشتی و بخار آب در موتورخانه در درون بویلر و یا دیگ انجام نخواهد شد. برای استفاده از خدمات تعمیر دیگ موتورخانه در تهران با بیتا سرویس تماس بگیرید.

بیتا سرویس
بیتا سرویس

موتورخانه از تجهیزات و اجزای مختلفی تشکیل می شوند، و یکی از مناسب ترین گزینه ها برای تأمین گرمایش مورد نیاز در محیط های مد نظر شما می باشد. دیگ موتورخانه به عنوان یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده ی موتورخانه می باشد، که در تأمین گرمایش محیط مد نظر شما نقش مهمی را برعهده دارد، و در واقع می توان گفت، که دیگ موتورخانه نوعی مخزن تحت فشار می باشد، که موظف است، آب مورد نیاز را در خود ذخیره و حرارتی که توسط مشعل موتورخانه تولید می شود، را به آن منتقل و با توجه به نیاز آن آب جوش و یا بخار آب را به سیستم گرمایشی منتقل کند. بعد از این که آب به قدر کافی به نقطه ی جوش رسید، آماده ی تحویل به رادیاتور شوفاژ، سیستم لوله کشی آب گرم منزل و استخر می شود. گاهی اوقات ممکن است، برای دیگ موتورخانه مشکلی به وجود بیایید، که نیاز به تعمیر دیگ موتورخانه باشد. برای این که با نحوه ی تعمیر دیگ موتورخانه و تعمیر موتورخانه آشنایی کامل پیدا کنید، با ما همراه باشید. 

قیمت تعمیر دیگ موتورخانه

تعمیر دیگ موتورخانه

دیگ هایی که برای نصب در موتورخانه انتخاب می شوند، مدل های مختلفی دارند، و با توجه به نیاز مشتریان یکی از مدل های آن (چدنی یا و فولادی) برای نصب در موتورخانه انتخاب می شود. اجزای تشکیل دهنده ی دیگ های چدنی و فولادی موتورخانه شامل مشعل، محفظه احتراق، سوخت موتورخانه، پمپ موتورخانه و... می باشد. 

در مورد نحوه ی کارکرد مشعل موتورخانه هم باید بگوییم، که مشعل به عنوان تولید کننده حرارت بر روی دیگ سوار می‌ شود، و بعد از آن مقدار مشخصی آب با توجه به ظرفیت دیگ وارد آن می‌ شود. دیگ بخار حرارتی که به واسطه ی مشعل تولید می شود، را به آبی که داخل آن وجود دارد، منتقل می کند. انجام این فرآیند به تولید آب گرم بهداشتی و یا بخار آب در تمام فصل های سال کمک می کند.

برای نصب موتورخانه می توانید با متخصصان ما در بیتا سرویس تماس بگیرید.

تعمیر دیگ جدنی

دیگ چدنی موتورخانه به عنوان یکی از اجزای تشکیل دهنده ی موتورخانه های شوفاژ می باشد، که به خاطر این که می توانند حرارت بالا را تحمل کنند، مناسب برای مواردی می باشد، که ظرفیت های دمایی بیش از حد زیاد می باشد. جنس بدنه ی این دیگ ها همان طور که از نام آن پیداست، از چدن ساخته می شوند. در برخی از موارد ممکن است، به دلیل موضوعات مختلفی که ممکن است، برای دیگ به وجود بیایید، مجبور شوید، برای تعمیر دیگ چدنی از تعمیرکار کمک بگیرید.

اگر نسبت به تعمیر به موقع و درست دیگ اقدام نکنید، ممکن است، عواقب جبران ناپذیری را برای شما در پی داشته باشد. تعمیرکاری که برای تعمیر دیگ به موتورخانه می آید، حتماً دقت زیادی در انجام مراحل تعمیر باید داشته باشد، و نکته ی بسیار مهمی که در مورد تعمیر دیگ وجود دارد، این است، که هدف از انجام این کار بازگرداندن عملکرد صحیح به موتورخانه و افزایش بهره وری سیستم انجام می پذیرد. وجود ویژگی های مهم از قبیل وزن کم، تحمل حرارت بالا، مقاومت بالا در برابر اکسید شدن باعث شده است، تا این نوع از دیگ ها گزینه ی مناسبی برای انتخاب باشند.

تعمیر دیگ فولادی

دیگ فولادی موتورخانه متشکل از ورق ها و لوله هایی می باشند، که از جنس فولاد ساخته شده اند. در مورد نحوه ی ساخت این دیگ ها باید بگوییم، که به صورت یکپارچه طراحی و تولید می شوند. این دیگ ها در دو مدل فایرتیوب (آتش در لوله) و واتر تیوب (آب در لوله) تولید می شوند. تعمیر دیگ فولادی هم مانند تعمیر دیگ چدنی باید توسط افرادی که تخصص کافی در این زمینه دارند، انجام شود. در مورد اجزای تشکیل دهنده ی این دیگ هم باید بگوییم، که این دیگ متشکل از کاور، کوره، دودکش، اتصالات، لوله ها می باشد.

ممکن است، در برخی از موارد این سوال در ذهن برخی از افراد به وجود بیایید، که چرا دیگ موتورخانه (چدنی و فولادی) نیاز به تعمیر دارند؟ برای پاسخ به این سوال شما باید بگوییم، که دلایل زیادی وجود دارد، که باعث می شود، نیاز به تعمیرات داشته باشند. ولی از مهم ترین دلایلی که باید این کار انجام شود، این است، که دیگ موتورخانه تنظیم نمی باشد، و یا این که در یکی از اجزای تشکیل دهنده ی بویلر مشکلی به وجود آمده است. وجود این مشکل هم می تواند به خاطر دلایل مختلف باشد. پس حتی اگر کوچک ترین مشکلی برای دیگ وجود بیایید، باعث می شود، تا در عملکرد کلی موتورخانه اختلال ایجاد شود. مشکلاتی که ممکن است، به خاطر تنظیم نبودن درست موتورخانه به وجود بیایید، و باعث شود، دیگ موتورخانه نیاز به تعمیر داشته باشد، شامل موارد زیر می باشد.

  • تنظیم درجه دیگ
  • به وجود آمدن مشکل درعایق دیگ
  • رسوب گرفتن و نیاز به اسید شویی دیگ چدنی و پره های آن
  • به وجود آمدن مشکل در مشعل دیگ
  • تنظیم ترموستات دیگ موتورخانه

قیمت تعویض پره دیگ چدنی

در مواردی که دیگ چدنی موتورخانه دچار مشکل می شود، و بعد از بررسی های لازم توسط تعمیرکار مشخص می شود، که پره دیگ دچار مشکل شده است، با تعویض پره دیگ چدنی می توانید در مدیریت هزینه ی های موتورخانه نقش به سزایی داشته باشید. در مواردی که مشاهده کردید، که دیگ موتورخانه شما دچار نشتی شده است، و از زیر آن آبریزش دارد، برای رفع مشکل نیاز است، که از سرویس کار و یا تعمیرکار کمک بگیرید. اگر تعمیرکاری که برای تعمیر انتخاب می کنید، باتجربه باشد، با باز کردن روکش دیگ و بررسی بدنه ی دیگ متوجه می شود، که کدام پره‌ ها و چند پره فرسوده شده است، و نیاز به تعویض دارد. در برخی از موارد هم ممکن است، که متوجه شوند، که تعداد بیشتری پره نیاز است، تا تعویض شود، در این موارد نیاز است، با مشورت کارفرما نسبت به تعویض کلی پره ها اقدام شود. بهتر است، که دیگ چدنی موتورخانه را در فصل تابستان در فواصل زمانی مشخص و به صورت دوره ای بررسی و در صورت نیاز برای تعویض دیگه چدنی موتورخانه و یا تعویض پره اقدام کنید.

جوشکاری دیگ چدنی

جوشکاری دیگ چدنی

روش‌ هایی که برای جوشکاری دیگ چدنی موتورخانه وجود دارد، متفاوت است. در این بخش به بررسی روش های مختلف جوشکاری خواهیم پرداخت.

دلایلی که باعث می شود، دیگ چدنی نیاز به جوشکاری داشته باشد، به خاطر مشکلات مختلفی اعم از عدم نگهداری مناسب، وجود ناخالصی‌ ها و رسوبات موجود در آب، فرسوده شدن دیگ به مرور زمان و… می باشد. زمانی که هر یک از موارد به وجود می آید، باعث می شود، تا دیگ شما دچار نشتی شود، و نیاز به جوشکاری داشته باشد.

جوشکاری قوسی فلزی محافظت شده 

این نوع از جوشکاری به عنوان یکی از متداول ترین روش های جوشکاری به شمار می رود، که با استفاده از کمترین تجهیزات انجام می شود. کیفیت این نوع از جوشکاری به مهارت و تجربه ی جوشکاری که این کار انجام می دهد، بستگی دارد.

جوشکاری قوسی غوطه ور

جوشکاری قوسی غوطه ور هم جزو روش هایی به شمار می رود، که کم ترین هزینه را برای انجام نیاز دارد، اما باید گفت، که تجهیزاتی که برای انجام این جوشکاری نیاز است، برخلاف روش قبلی گران تر می باشد. این جوش قابلیت نفوذ بسیار بالایی دارد، و رسوب‌ گذاری بسیار خوبی در صفحات کربنی دارد. همین دلایل باعث می شود، تا راندمان و بهره وری این نوع از جوشکاری افزایش پیدا کند. با توجه به این که در این نوع از جوشکاری از آمپراژ بالا در حین جوشکاری استفاده می شود، برخی از دانه‌ های جوشکاری درست‌ تر هستند، و زمانی که سرد می‌ شوند، به همان شکل باقی خواهند ماند.

جوشکاری قوسی الکترود توپودری 

جوشکاری قوسی الکترود توپودری در بین مدل های موجود در جوشکاری به عنوان متنوع‌ ترین فرآیند به شمار می رود، و به دو دسته ی اصلی خود محافظ و گاز محافظ تقسیم می‌ شود. از جوشکاری خود محافظ زمانی استفاده می شود، که خواص مکانیکی با کیفیت بالا مد نظر شما نمی باشد، و در مواردی که خواص مکانیکی با کیفیت بالاتری مد نظر است، از روش گاز محافظ استفاده می‌ شود.

جوشکاری قوسی فلزی گاز

این نوع از جوشکاری جهت انتقال قطرات جوش، شامل چهار حالت پالسی، اتصال کوتاه، اسپری، کروی می باشد. با در نظر گرفتن موارد مختلفی اعم از سطح جریان، ولتاژ و پتانسیل اکسید کننده، حالت مورد نظر را در مراحل جوشکاری تعیین خواهد شد. زمانی که روش اتصال کوتاه انتخاب می شود، این روش نفوذ حرارتی بسیار کمی دارد، و در کنترل اعوجاج از جوشکاری‌ های نازک استفاده می‌ شود. نکته ی مهمی که باید به آن توجه کنید، این است، که به هیچ عنوان نباید در مواردی که ترک خوردگی دیگ ها زیاد می باشد، استفاده شود، چون ممکن است، باعث ناهمجوشی شود.

جوشکاری قوسی تنگستن گازی

جوشکاری قوسی تنگستن گازی به عنوان یکی از باکیفیت ترین روش های جوشکاری دیگ چدنی موتورخانه محسوب می شود، و در مقایسه با دیگر روش ها گران قیمت تر می باشند. نحوه ی انجام این روش به صورت دستی می باشد، و فقط برخی از برنامه های آن به صورت خودکار می باشد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید